sâmbătă, 13 octombrie 2018

Salut,
un tutorial despre cum poti creea un folder nou din excel cu VBA
Comanda se numeste MkDir si reprezinta o functie de baza in majoritatea sistemelor de operare pentru creare directoarelor din shell. Cu toate ca puteam sa scriem pur si simplu MkDir(director&nume_fisier), ce se intampla atunci cand directorul exista deja? Acesta ar fi fost sters, odata cu tot ce continea! Asa ca am adaugat niste conditii de rulare a programului.
La ce am folosit eu mai exact utilitatea asta, ca sa va faceti o idee pentru ce ar putea fi implementata. Aveam un program in care cream noi fisiere word din sabloane existente cu informatii din coloanele din excel. Fiind foarte multe fisiere, fiecare avand o cerere nominala la baza am decis ca fiecare set de fisiere sa fie trimise intr-un folder specific numarului de cerere.
Pentru a invata modul in care trebuie introdus/ rulat codul intrati pe articolul asta.

Butonul de creare a folderului poate fi adaugat astfel:

Cod:
Sub Folder_nou()
Dim strNumeFisier
strNumeFisier = "Fisier" 'Numele folderului. In programul dezolvat eu am folosit ThisWorkbook.Sheets("Sheet1").Range("B2") si puteam modifica direct din foaia din excel numele directorului, chiar dinamic implicand formule cu interdependente.
If Len(Dir("c:\Documents" & "\" & strNumeFisier, vbDirectory)) = 0 Then 'Daca lungimea variabilei returnate este 0 (adica nu este definita/nu exista) inseamna ca acel folder cu acea denumire nu exista, fapt care denota ca folderul poate fi creat prin formula de mai jos cu comanda MkDir.
   MkDir "c:\Documents" & "\" & strNumeFisier
Else
MsgBox ("Fisierul exista deja!") 'Daca nu returneaza 0 inseamna ca acel fisier exista deja si trebuie sa anulam rularea comenzii MkDir si anuntarea utilizatorului.
End If
End Sub



PS: Daca nu reusiti sa configurati programul, va pot ajuta daca ma contactati in privat :-)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu